ZWROTY, WYMIANY, REKLAMACJE

1. Co należy zrobić w sytuacji, gdy otrzymana przesyłka jest uszkodzona (posiada zewnętrzne uszkodzenia w postaci rozerwanego kartonu, zalania, zgniecenia)?
2. Co należy zrobić w sytuacji, gdy otrzymany towar dotarł uszkodzony?
3. Czy mogę dokonać zwrotu?
4. Jak dokonać zwrotu?
5. W jakim terminie mogę dokonać zwrotu?
6. Na jaki adres należy odesłać przesyłkę zwrotną?
7. Czy jest możliwość dokonania zwrotu w siedzibie firmy?
8. Czy moja paczka ze zwrotem już dotarła?
9. W jakim przypadku zwrot może zostać odrzucony?
10. Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy za odesłany produkt/y?
11. Czy mogę dokonać wymiany towaru?
12. Jakim przewoźnikiem nadać zwrot/wymianę?
13. Jak mogę dokonać reklamacji z tytułu gwarancji?
14. W jakim czasie rozpatrywane są reklamacje?
15. Co zrobić, gdy moja reklamacja nie została pozytywnie rozpatrzona?

 

1. Co należy zrobić w sytuacji, gdy otrzymana przesyłka jest uszkodzona (posiada zewnętrzne uszkodzenia w postaci rozerwanego kartonu, zalania, zgniecenia)?

Przed odebraniem przesyłki powinnaś/powinieneś sprawdzić jej stan. W razie stwierdzenia uszkodzeń zewnętrznych (gdy zauważymy choćby drobne uszkodzenie paczki - wgniecenie, zalanie, rozdarcie kartonu) masz prawo zażądać protokolarnego ustalenia stanu zawartości przesyłki w obecności kuriera.

W takim przypadku kurier ma obowiązek sporządzić protokół opisujący stan przesyłki. Warto wiedzieć, że jako odbiorca również masz prawo do dopisania własnych uwag do takiego protokołu w przypadku kiedy nie zgadzasz się z tym co napisał kurier. Taki protokół musi być sporządzony w dwóch kopiach i podpisany przez obie strony (Ciebie lub osobę odbierającą przesyłkę w Twoim imieniu oraz kuriera, który występuje w roli świadka).

Jeden egzemplarz dokumentu zabiera ze sobą kurier a drugi pozostawia. Jest to bardzo ważne, ponieważ jedynie sporządzony na miejscu protokół szkody jest podstawą do reklamacji i otrzymania rekompensaty za uszkodzoną przesyłkę. 

W przypadku kiedy uszkodzona przesyłka (posiadająca widoczne z zewnątrz uszkodzenia) zostanie pokwitowana kurierowi (odebrana) bez żadnych zastrzeżeń wygasają wszelkie roszczenia z tytułu jej ubytku lub uszkodzenia (art. 76 prawa przewozowego).

Nie dzieje się tak w przypadku kiedy przesyłka z zewnątrz nie posiadała żadnych uszkodzeń, które mogłyby wskazywać, że zawartość przesyłki została również uszkodzona. W takim przypadku ważne jest aby w terminie 7 dni (najlepiej tego samego) zgłosić to firmie kurierskiej i zażądać ustalenia stanu naszej przesyłki. Po takim zgłoszenie zostanie wysłany do nas przedstawiciel firmy kurierskiej który sprawdzi uszkodzenia. Niestety w takim przypadku często pojawiają się trudności, ponieważ ciężko jest udowodnić, że przesyłka została uszkodzona w trakcie transportu a nie już po jej odbiorze od kuriera.

Wypełniony protokół należy przesłać droga mailową do Biura Obsługi Klienta na adres reklamacje@lysne.pl załączając skan lub kopię protokołu szkody oraz formularz reklamacyjny wraz ze zdjęciami uszkodzeń w terminie nieprzekraczającym 48h od momentu odebrania przesyłki.

 

2. Co należy zrobić w sytuacji, gdy otrzymany towar dotarł uszkodzony?

W przypadku, gdy opakowanie zewnętrzne nie posiada żadnych śladów użytkowania a towar wewnątrz jest uszkodzony należy taki fakt zgłosić do Działu Reklamacji (reklamacje@lysne.pl). Do wiadomości e-mail należy dołączyć również zdjęcia opakowania zewnętrznego (kartonu) oraz opis i zdjęcia zniszczonego elementu.

 

3. Czy mogę dokonać zwrotu?

Możesz dokonać zwrotu zakupionego towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki pod warunkiem, że towar nie został wykonany na indywidualne zamówienie, nie jest uszkodzony, nie nosi śladów eksploatacji i pozostaje w oryginalnym, foliowym opakowaniu (szczególnie abażur).

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy prosimy o poinformowanie nas mailowo (reklamacje@lysne.pl) o swojej decyzji - odstąpieniu od niniejszej umowy. Kupujący zobowiązany jest do odesłania zwracanego towaru na swój koszt.

Do odsyłanego towaru należy dołączyć formularz zwrotu (lub przesłać w wersji elektronicznej na adres e-mail: reklamacje@lysne.pl wraz z numer rachunku bankowego na który ma zostać zwrócona kwota za towar.

Zwrot płatności Klientowi nastąpi w terminie do 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru na numer rachunku bankowego podanego w formularzu zwrotu.

Sklep internetowy WWW.LYSNE.PL zastrzega sobie prawo do nieprzyjmowania przesyłek wysłanych za pobraniem oraz przesyłek uszkodzonych w transporcie z powodu braku odpowiednich zabezpieczeń. Jedyny właściwy adres do odesłania towaru podany jest w formularzu zwrotu (MAGAZYN ZWROTÓW). Przesyłki nadane na inne adresy nie będą odbierane.

Więcej informacji odnośnie zwrotów znajduje się w zakładce ZWROTY.

 

4. Jak dokonać zwrotu?
Pamiętaj, aby przed dokonaniem wysyłki zwracanego towaru odpowiednio go zabezpieczyć przed ewentualnymi uszkodzeniami – to Ty jesteś w pełni odpowiedzialny za przebieg zwrotu, w związku z tym dostarczenie do nas uszkodzonego towaru rodzi odpowiedzialność po Twojej stronie.

Możesz odstąpić od umowy kupna - sprzedaży w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania (bez podania przyczyny), w tym celu najlepiej ściągnąć, wydrukować i wypełnić formularz zwrotuWłaściwe wypełnienie formularza znacząco ułatwi nam przeprowadzenie całej procedury oraz przyspieszy proces, dzięki czemu Twoje pieniądze prędzej do Ciebie wrócą.

Odsyłany przez Ciebie towar jest szczególnie podatny na uszkodzenia – zalecane jest wykupienie odpowiedniej opcji (np. „OSTROŻNIA”, „UWAGA SZKŁO”) i poproszenie kuriera, by odpowiednio oznaczył przesyłkę. Pozwoli to zminimalizować ryzyko ewentualnych uszkodzeń (które mogą Cię obciążyć).

 

5. W jakim terminie mogę dokonać zwrotu?
Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta możesz odstąpić od umowy kupna - sprzedaży w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przesyłki (bez podania przyczyny).

 

6. Na jaki adres należy odesłać przesyłkę zwrotną?
Towar odeślij na na adres MAGAZYNU ZWROTÓW:

SOLANO PAULINA CIEKOT - LYSNE.PL
ul. Szajnowicza - Iwanowa 55 lokal 3
42 - 202 Częstochowa

 

7. Czy jest możliwość dokonania zwrotu w siedzibie firmy?
Istnieje możliwość dokonania zwrotu w salonie firmowym w Częstochowie po wcześniejszym zgłoszeniu takiego faktu. Wraz ze zwracanym produktem należy posiadać formularz zwrotu wraz z paragonem bądź fakturą VAT. Zwrot płatności za zamówienie nastąpi w terminie w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru na numer rachunku bankowego podanego w formularzu zwrotu.

 

8. Czy moja paczka ze zwrotem już dotarła?
Kiedy Twoja przesyłka do nas dotrze otrzymasz e – mail z informacją o zmianie statusu zamówienia na:
• OTRZYMANO ZWROT – kurier przekazał nam paczkę ze zwracanymi produktami
Po sprawdzeniu stanu przesyłki otrzymasz kolejną wiadomość e – mail z poniższym statusem:
• ZAAKCEPTOWANO ZWROT – zawartość przesyłki zwrotnej jest w 100% zgodna z deklaracją zwrotu – przesyłka i produkty w niej zawarte nie są uszkodzone, nie noszą śladów eksploatacji, itp.
• ODRZUCONO ZWROT – zwrot wykonany jest po terminie, jest uszkodzony, nosi ślady użytkowania, wykonany jest na życzenie klienta według określonych specyfikacji. W tej sytuacji kontaktujemy się z Tobą w ciągu najbliższych 7 dni kalendarzowych i przedstawiamy nasze stanowisko. W przypadku, gdy przesyłka jest uszkodzona –
przesyłamy Ci protokół szkody sporządzony z kurierem podczas dostarczenia przesyłki oraz zdjęcia pokazujące uszkodzenia kartonu i produktów. W tej sytuacji dostarczenie uszkodzonego towaru rodzi odpowiedzialność po Twojej stronie. 
Zniszczona przesyłka będzie oczekiwać na odbiór (na Twój koszt) w naszym magazynie przez 14 dni, jeśli nie zostanie odebrana zawartość po tym czasie zostanie zutylizowana.

Pamiętaj, aby przed dokonaniem wysyłki zwracanego towaru odpowiednio go zabezpieczyć przed ewentualnymi uszkodzeniami – to Ty jesteś w pełni odpowiedzialny za przebieg zwrotu!

Zastrzegamy sobie prawo do nieprzyjmowania przesyłek wysłanych za pobraniem oraz przesyłek uszkodzonych w transporcie z powodu braku odpowiednich zabezpieczeń.

 

9. W jakim przypadku zwrot może zostać odrzucony?
Zwrot będzie odrzucony w przypadku, gdy:
data odstąpienia od umowy przekroczy 14 dni od daty otrzymania przesyłki; 
towar został wykonany na indywidualne zamówienie (patrz oznaczenie przy czasie wysyłki);
zwracany produkt nosi ślady używania, jest uszkodzony (dotyczy także foliowych zabezpieczeń);
przesyłka jest uszkodzona w transporcie z powodu braku odpowiednich zabezpieczeń.

 

10. Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy za odesłany produkt/y?
Zwrot płatności za zamówienie nastąpi w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zwracanego towaru na numer rachunku bankowego podany w formularzu zwrotu.

 

11. Czy mogę dokonać wymiany towaru?
Klient może dokonać wymiany zakupionego towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki pod warunkiem, że towar nie został wykonany na indywidualne zamówienie, nie jest uszkodzony, nie nosi śladów eksploatacji i pozostaje w oryginalnym, foliowym opakowaniu (szczególnie abażur). Konsument przed odesłaniem produktu ma obowiązek poinformować sklep www.lysne.pl mailowo (reklamacje@lysne.pl) o swojej decyzji. Konsument zobowiązany jest również do odesłania zwracanego towaru na swój koszt i poniesienia opłaty za ponowną wysyłkę (kosz ponownej wysyłki to 20 zł). Wymagane jest również załączenie formularza wymiany w którym obsługa sklepu zostanie poinformowana o zmianie koloru stelaża i abażuru lub wymianie na inny model. Przy wymianie na model o niższej cenie różnica kwotowa przelana zostanie na numer konta z którego Konsument dokonał zapłaty lub przy wyborze modelu o wyższej cenie konsument ma obowiązek uregulować różnicę dokonując przelewu wraz z numerem zamówienia i informacją o wymianie (numer konta bankowego).

 

Towar wraz z formularzem i dopiskiem WYMIANA należy odesłać na adres:

SOLANO PAULINA CIEKOT - LYSNE.PL
ul. Szajnowicza - Iwanowa 55 lokal 3
42 - 202 Częstochowa

 

12. Jakim przewoźnikiem nadać zwrot/wymianę?
Wybór przewoźnika nie jest w żaden sposób narzucony, zależy od Ciebie. Odsyłając do nas towar pamiętaj, że kurier fizycznie musi nam go dostarczyć - nie odbieramy przesyłek nadanych do Paczkomatów InPost. Pamiętaj także, gdyby karton w którym odsyłasz wzbudził nasze podejrzenia co do uszkodzonej zawartości – chcielibyśmy sprawdzić zawartość przesyłki przy kurierze. Ważne jest, aby przed dokonaniem wysyłki zwracanego towaru odpowiednio go zabezpieczyć przed ewentualnymi uszkodzeniami – to Ty jesteś w pełni odpowiedzialny za przebieg zwrotu w związku z tym dostarczenie do nas uszkodzonego towaru rodzi odpowiedzialność po Twojej stronie.

Odsyłając przesyłkę poprzez Pocztę Polską sugerujemy wykupienie opcji „OSTROŻNIE” oraz „SPRAWDZENIE ZAWARTOŚCI”. Dzięki temu w razie jakichkolwiek uszkodzeń, będziemy mogli sporządzić protokół szkody, a ty będziesz mogła/mógł ubiegać się o pieniężną rekompensatę od przewoźnika.

 

13. Jak mogę dokonać reklamacji z tytułu gwarancji?
Firma SOLANO Paulina Ciekot, ul. Chłopska 19, 42-271 Częstochowa, NIP 573-274-24-88 działająca pod marką LYSNE.PL jako polski producent oświetlenia udziela gwarancji na oprawy oświetleniowe sprzedawane w sklepie internetowym WWW.LYSNE.PL na okres 2 lat.
Gwarancja zaczyna swój bieg od daty zakupu produktu przez Kupującego, wynikającej z faktury VAT potwierdzającej zakup towarów. 

Gwarancją objęte są wyłącznie wady produkcyjne oraz wady powstałe z przyczyn tkwiących w towarze tj. wady ukryte powstałe na skutek wad produkcyjnych lub ukrytych wad materiałowych.

Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia wykorzystanych materiałów, takich jak: matowienie powłok lakierniczych wskutek działania czynników atmosferycznych, procesu starzenia się, odbarwienia lub utraty elastyczności części z tworzywa sztucznego oraz szkód wynikających ze zdarzeń losowych, nadużycia, niewłaściwego użycia lub użycia z naruszeniem stosownych standardów, zasad lub instrukcji, w tym w szczególności obowiązujących w danym regionie najnowszych standardów w zakresie bezpieczeństwa.

Aby skorzystać z prawa do gwarancji Konsument ma obowiązek poinformować sklep www.lysne.pl poprzez wiaodmość e-mail (reklamacje@lysne.pl) o zaistniałej wadzie produktu.

Kupujący zobowiązany jest odesłać wadliwy produkt dopiero po otrzymaniu instrukcji dotyczących sposobu i terminu wysyłki. Koszty przesyłki ponosi udzielający gwarancji, ale wyłącznie w sytuacji, gdy reklamacja wstępnie uznana zostanie za zasadną. W przeciwnym wypadku koszty przesyłki ponosi Kupujący.

Reklamacja z tytułu gwarancji zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od chwili zgłoszenia zaistniałej wady przez Kupującego. O decyzji Klient zostanie poinformowany mailowo. Przy pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji Klient może ubiegać się o a) usunięcie wad poprzez dokonanie naprawy rzeczy lub b) usunięcia wad rzeczy poprzez dokonanie wymiany na nową. Jeśli produkt nie zostanie uznany za wadliwy ani niespełniający warunków gwarancji, Klient może zostać obciążony kosztami odesłania produktu, a także kosztami przeprowadzonych testów.
 
Towar wraz z formularzem z dopiskiem REKLAMACJA należy odesłać na adres:

SOLANO PAULINA CIEKOT - LYSNE.PL
ul. Szajnowicza 55 lokal 3
42 - 202 Częstochowa

 

14. W jakim czasie rozpatrywane są reklamacje?
Dział Reklamacyjny stara się w jak najkrótszym czasie rozpatrywać wszystkie reklamacje. Zgodnie z art. 8 ust. 3 jest to 14 dni.

 

15. Co zrobić, gdy moja reklamacja nie została pozytywnie rozpatrzona? 
Informujemy, że marka LYSNE.PL (działająca pod nazwą SOLANO PAULINA CIEKOT) nie jest stroną Kodeksu dobrych praktyk. Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. O zasadach dostępu do tych procedur informacji udziela wybrany przez Klienta organ. 

Działając na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. wskazujemy: 

• adres poczty elektronicznej – pierwszy punkt kontaktu: reklamacje@lysne.pl
• łącze elektroniczne do internetowego systemu rozstrzygania sporów (ODR): https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL