ZWROT

Dokonaj zwrotu w szybki i łatwy sposób! Wypełnij formularz zwrotu, zapakuj bezpiecznie przesyłkę i nadaj ją do nas!

JAK DOKONAĆ ZWROTU W LYSNE.PL?

KROK 1: WYPEŁNIJ FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Termin na odstąpienie od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wynosi 14 dni. Początek biegu 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy zawartej na odległość zależy od charakteru transakcji:

 umowa sprzedaży pojedynczego towaru – termin należy liczyć od otrzymania towaru przez konsumenta lub osobę przez niego wskazaną;

 umowa sprzedaży obejmująca wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – początek terminu jest liczony od otrzymania przez konsumenta ostatniego towaru, partii lub części;

 umowa sprzedaży polegająca na regularnym dostarczaniu towarów przez określony czas – rozpoczęcie biegu terminu zależy od daty otrzymania przez konsumenta pierwszego towaru.

Jako Konsument możesz odstąpić od umowy poprzez złożenie stosownego oświadczenia. Najlepiej jak poinformujesz nas o tym pisemnie poprzez e-mail (reklamacje@lysne.pl) lub wyślesz oświadczenie tradycyjną pocztą. Choć poinformowanie nas o zwrocie nie jest obowiązkowe, zalecamy to rozwiązanie — ułatwia ono i przyspiesza cały proces zwrotu. Oświadczenie możesz sformułować samodzielnie lub skorzystać z naszego gotowego formularza.

Nie podlegają zwrotom wszystkie produkty wykonane na indywidualne zamówienie (adaptacja projektu, zmiany w wymiarach, indywidualnie dobrana kolorystyka).

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY możesz pobrać »tutaj«

 

KROK 2: NADAJ PRZESYŁKĘ

Towar wraz z formularzem zwrotu (opcjonalnie) z dopiskiem ZWROT odeślij na adres:

CIEKOT PARTNERS SP. Z O. O - LYSNE.PL
ul. Szajnowicza - Iwanowa 55 lokal 3
42-202 Częstochowa

Jest to jedyny i właściwy adres do odesłania zwracanego towaru (MAGAZYN ZWROTÓW). Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania).

Pamiętaj, aby przed dokonaniem wysyłki zwracanego towaru odpowiednio go zabezpieczyć przed ewentualnymi uszkodzeniami! Jako Konsument jesteś odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Masz prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób w jaki mógłbyś to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie możesz jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Przedsiębiorca ma prawo obciążyć Cię dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru. W tej sytuacji, jeżeli Konsument będzie chciał odstąpić od umowy, może ponieść odpowiedzialność za pogorszenie stanu zwracanej rzeczy.

Konsument jest zobowiązany odesłać towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w tym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy). 

W razie odstąpienia od umowy uważa się umowę za niezawartą. Zarówno przedsiębiorca jak i konsument mają w związku z tym określone zobowiązania.

Oświetlenie i lampy są szczególnie podatne na uszkodzenia – polecamy opatrzenie przesyłki w dodatkowe etykiety bezpieczeństwa (np. „OSTROŻNIE”, „UWAGA SZKŁO”, itp.). Pozwoli to zminimalizować ryzyko ewentualnych uszkodzeń (które mogą Cię obciążyć).

W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ponosi bezpośrednie koszty odesłania towaru do Sprzedawcy. Sprzedawca nie zapewnia i nie wysyła etykiet zwrotnych – Konsument zobowiązany jest do samodzielnego zorganizowania przesyłki zwrotnej. Zaleca się wybór przesyłki rejestrowanej (np. z potwierdzeniem nadania), aby umożliwić śledzenie paczki i uniknąć zaginięcia towaru w transporcie.

 

Każda zwracana lampa jest skrupulatnie sprawdzana przez Dział Reklamacji, który może odrzucić Twój zwrot w przypadku, gdy lampa jest uszkodzona lub nosi ślady użytkowania.

Kiedy Twoja przesyłka do nas dotrze otrzymasz e – mail z informacją o zmianie statusu zamówienia na:
• ZAAKCEPTOWANO ZWROT – zawartość przesyłki zwrotnej jest w 100% zgodna z deklaracją zwrotu – przesyłka i produkty w niej zawarte nie są uszkodzone, nie noszą śladów eksploatacji, itp.
• ODRZUCONO ZWROT – zwracany produkt nosi ślady używania, jest uszkodzony, przesyłka jest uszkodzona w transporcie z powodu braku odpowiednich zabezpieczeń. 
W tej sytuacji niezwłocznie kontaktujemy się z Tobą i przedstawiamy nasze stanowisko. W przypadku, gdy przesyłka jest uszkodzona – prześlemy Ci protokół szkody sporządzony z kurierem podczas dostarczenia przesyłki (jeśli to możliwe) oraz zdjęcia pokazujące uszkodzenia kartonu i produktów. 

Informujemy, że w przypadku, gdy przesyłka zwrotna dotrze do nas w stanie uszkodzonym (uszkodzenie kartonu lub samego produktu wewnątrz paczki), nie składamy reklamacji w imieniu klienta do firm kurierskich.

Zgodnie z procedurą:

• zwrot taki zostaje przez nas odrzucony,

• klient otrzymuje od nas dokumentację fotograficzną, protokół szkody (opcjonalnie) oraz oświadczenie o zrzeczeniu się roszczeń do przesyłki,

• dalsze działania reklamacyjne wobec firmy kurierskiej klient prowadzi samodzielnie, na własną rękę.

Podkreślamy, że obsługa reklamacji uszkodzonych paczek wysłanych w ramach zwrotu (od klienta - do nas) nie leży ani w naszym interesie, ani w naszych kompetencjach. Klient wybierając samodzielnie firmę kurierską, bierze pełną odpowiedzialność za dostarczenie zwrotu w stanie nienaruszonym. Nie ma odstępstw od tej zasady.

Zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta w przypadku zwrotu towaru wynikającego z odstąpienia od umowy, Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, a także za ewentualne uszkodzenia powstałe podczas transportu zwrotnego (od Ciebie - do naszego sklepu). Zalecamy odpowiednie zabezpieczenie towaru na czas transportu, aby uniknąć jego uszkodzenia.

 

W przypadku pozytywnego przyjęcia zwrotu nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Twojego oświadczenia/dostarczenia przez Ciebie paczki zwrotnej – zwrócimy wszystkie dokonane przez Ciebie płatności w tym pierwotne koszty dostarczenia towaru (z naszego sklepu - do Ciebie). Środki zostaną przez nas zwrócone w ten sam sposób, jakiego wcześniej użyłaś/-eś, chyba że wyraziłaś/-eś zgodę na inną formę zwrotu wpłaconych środków.

Na podstawie art. 32 ustawy o prawach konsumenta możemy wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do chwili otrzymania zwracanej rzeczy lub potwierdzenia jej odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).

 

KROK 3: POTWIERDŹ OTRZYMANIE FAKTURY KORYGUJĄCEJ (TYLKO DLA PŁATNIKÓW U KTÓRYCH DOKUMENTEM KSIĘGOWYM JEST FAKTURA VAT)

Po sprawdzeniu stanu zwracanych produktów pracownik Działu Reklamacji wystawi fakturę korygującą i prześle ją na adres e-mail podany podczas składania zamówienia.

Prosimy o potwierdzenie jej odbioru z informacją o dacie jej otrzymania lub jej podpisanie i przesłanie e-mailem lub tradycyjną pocztą.