RĘKOJMIA

Rękojmia jest to ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne sprzedanego towaru. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego. Podstawą odpowiedzialności przedsiębiorcy wobec konsumenta jest wada fizyczna lub prawna (art. 556 KC)

Wada fizyczna

Niezgodność towaru z umową, do której dochodzi jeżeli kupiony produkt:

» nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

» nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

» nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

» została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

Wada prawna

Mówimy o niej wtedy, gdy towar jest:

» własnością osoby trzeciej;

» obciążony prawem osoby trzeciej;

» ograniczony w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

Jako Konsument możesz domagać się naprawy towaru lub wymiany na nowystosownej obniżki ceny lub odstąpienia od umowy (w sytuacji, gdy wada jest istotna). Pamiętaj, że od umowy można odstąpić jedynie wówczas, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest istotna. Odpowiadamy za zakupiony przez Ciebie towar w ramach rękojmi przez okres 2 lat.

 

JAK ZŁOŻYĆ REKLAMACJĘ W NASZYM SKLEPIE?

KROK 1: POINFORMUJ NAS O CHĘCI REKLAMACJI

Reklamację z tytułu rękojmi możesz złożyć w dowolnej formie - najlepiej jednak zrobić to w formie pisemnej przesyłając formularz reklamacji na nasz adres e-mail reklamacje@lysne.pl lub tradycyjną pocztą. Reklamacja powinna zawierać wyczerpujący opis wady oraz Twoje roszczenia (tego, czego od nas oczekujesz zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, czyli naprawę towaru lub wymianę na nowystosownej obniżki ceny lub odstąpienia od umowy). 

Jako konsument jesteś zobowiązany złożyć reklamację w ciągu roku od wykrycia niezgodności z umową. 

FORMULARZ REKLAMACJI Z TYTUŁU RĘKOJMI możesz pobrać »tutaj«

 

KROK 2: UMÓWIENIE FORMY ODBIORU PRZESYŁKI

Po kontakcie z Działem Reklamacji poprowadzimy Cię przez dalszy proces. Umówimy formę i czas odbioru przesyłki oraz omówimy Twoje oczekiwania. Koszty naprawy lub wymiany towaru ponosimy my, jako sprzedawcy.  
 

KROK 3: POCZEKAJ NA NASZĄ DECYZJĘ

Jako sprzedawca rozpatrujemy reklamację w czasie 14 dni (kalendarzowych) od daty jej złożenia. Przekroczenie tego terminu będzie oznaczało uznanie reklamacji za zasadną i rozpatrzoną pozytywnie.

Jeśli wada ujawniła się:

» w ciągu roku istniała w momencie sprzedaży - oznacza to, że to na nas ciąży obowiązek udowodnienia, że powstała z winy konsumenta,

» w okresie 12-24 miesiące - to konsument musi udowodnić, że istniała w momencie zakupu.